De publicitat o informació, pero no pas les dues coses ….

Un es fa imatges mentals dels paisos on anirà a viure.
Quan vaig saber que aniria a viure a Dallas em vaig fer una imatge mental basada en la poca informació que tenia i el background mental amb que ens van amoblant el subconscient les pelicules i televisions.
Tambe he de dir que estava comprant al super al DF i em vaig quedar tan flipat que vaig agafar per error el carro d’un altra senyora que em va haver de perseguir dient “disculpe! ese carro es mio!!”

He de reconèixer que la sorpresa en negatiu més gran que m’ha portat viure als USA no ha estat pas que siguin capaços d’elegir el president que han elegit, perque al capdevall no és més que un reflex de la societat que han creat fruit de molts anys de desinformació perfectament planificada….

Gran part de la imatge que hom es fa dels USA és la del pais gran, grans ciutats, alt nivell de vida, conflictes racials, consum a tope, i tambe la política d’alt nivell, la llibertat d’opinió i la llibertat de premsa.  Tot això és , si fa o no fa, com m’ho havia imaginat.

Llevat de les notícies.

newscb7d259577b41b42dd1755bafb6770d4617d

Fa mes d’un any que busquem un canal de noticies per estar informats de les noticies mentre esmorçem, tot veient les notíces.
Sembla fàcil oi?
Doncs és una tasca IMPOSSIBLE

Es clar que hi ha canals de TV de noticies, grans , molt grans, exclusius, dedicats i sobretot amb molt renom internacionals. Tots hem sentot parlar de CNN, ABC, CBS, NBC,….  però si hi busqueu estar informats, ja podeu obidar-vos-en.

No son canals de notícies. Cap d’ells. No ho són.

Són canals de publicitat, interrumpuda de tan en tant per “noticies” com un os panda fent tombarelles , una model amb problemes, o un nen que ha fet una bicicleta amb spagettis…. i PUBLICITAT, PUBLICITAT, PUBLICITAT, PUBLICITAT, PUBLICITAT, tornem a l’estudi per parlar d’un gat que parla, i despres parlarem de la ultima burrada que ha dit Trump, però això serà despres d’aquests missatges de PUBLICITAT, PUBLICITAT, PUBLICITAT, PUBLICITAT, PUBLICITAT, PUBLICITAT, PUBLICITAT, PUBLICITAT, PUBLICITAT, PUBLICITAT, PUBLICITAT DE LA CADENA DE NOTICIES, PUBLICITAT, PUBLICITAT, PUBLICITAT,  CARETA DEL PROGRAMA DE NOTICIES i…. mes PUBLICITAT, PUBLICITAT, PUBLICITAT, PUBLICITAT, PUBLICITAT, PUBLICITAT, PUBLICITAT, PUBLICITAT, PUBLICITAT… i tornar a l’estudi per parlar de la nova pelicula, i del temps i el transit i despres i PUBLICITAT, PUBLICITAT, PUBLICITAT, PUBLICITAT, PUBLICITAT, PUBLICITAT, PUBLICITAT, PUBLICITAT, PUBLICITAT, …..

Estic segur que penseu que exagero. Ho he cronometrat. Un dia , en 80 minuts de programa de canal de noticies, nomes 8 minuts van ser de noticies, la resta TOT ANUNCIS. I d’aquests 8 minuts , i no exagero, amb prou feines 2 minuts del que havia passat al mon. La resta de “noticies” eren basura.

I no s’arregla canviant de canal. TOTS són iguals. Hem probat CNN, i vam deixar la CNN farts de veure durant 6 mesos que nomes parlaven de Trump I RES MES QUE DE TRUMP, com si no hagues passat RES MES al mon. Despres vam mirar la FOX,  CBS, ABC, CNBC i algunes mes. Encara pitjor.
Avui mateix, en mitja hora de FOX news, NI UNA SOLA NOTICIA EN UN PROGRAMA DE NOTICIES D’UN CANAL DE NOTICIES. NI UNA SOLA.

és inútil.

I honestament , no seria greu si només parlessim de publicitat. Els que em coneixen saben que odio la publicitat, em sembla estúpida i invasiva el 99% dels casos. Que en un viatge en avió et treguin la pelicula i per posar-te publicitat de la targeta de credit de la puta companyia aèria, mentre estas alla tancat, sentant, lligat i no et pots bellugar, emb sembla un atemptat a la llibertat mental i una bona raó per llençar gent amb corbata per la finestra… o quan la publicitat dels partits de bàsquet o futbol distreu l’atencio de la pilota…. o quan vaig intentar veure a nova serie Cosmos del Neil deGrasse i nomes vaig aguantar fins al segon tall publicitari… en 10 minuts de programa….o en tants i tants casos…

Però quan la publicitat impedeix els objectius originals d’un projecte, trec foc pels queixals.
Com quan un panell de informació dels vols d’un aeroport d’interrumpeix per posar publicitat, i no pots veure la info del teu vol… o quan resulta impossible trobar informacio sepultada en miles i milers d’ads en un aeroport …. Feu la prova. Aneu a un lloc public i intenteu esbrinar quina quantitat de la informació visual que us arriba es informacio i quanta es publicitat….

I aquesta és la questió. Preguntant els catalans de Dallas quin canal de noticies puc veure pel mati, per veure notícies, la resposat és gairebé unànime i desoladora; “No veig les notícies

I així, un cop més, la informació perd una batalla més contra el marketing. La gent no mira les noticies. Mira publicitat i slogans curts de cadenes de noticies. I més publicitat.
Qualsevol cosa que demana mes de 10 minuts seguits d’atenció continuada es una batalla perduda. I no comenceu a dir que exagero. Això està passant a tot arreu i en tots els nivells. Tambe a casa vostra.

Resulta impossible saber que passa al mon des d’aqui. I resulta practicament impossible saber que hi ha fora dels USA des dels USA. La qual cosa, si us pareu a pensar és exactament el contrari als principis fundacionals d’aquest pais. Cosa que ens torna a portar invariablement a qui és el president del pais i perque.

Cosa que faria molt feliç i infeliç alhora a George Orwell.

 

 

 

 

Anuncis

Que opines?

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

S'està connectant a %s